23948sdkhjf

Hon ska marknadsföra stamceller

Entreprenören och bloggaren Isabella Löwengrip ska öka stamcellsbolaget Nextcell pharmas digitala närvaro.

Stamcellsbolaget Nextcell pharma ingår ett avtal med Nordic tech house för att öka den digitala närvaron åt Nextcell och varumärket Cellaviva.

Det två-åriga avtalet innebär att Nordic tech house ansvarar för Nextcells totala digitala närvaro med ett specifikt fokus på familjesparande av stamceller som erbjuds blivande föräldrar via varumärket Cellaviva. Isabella Löwengrip, en av delägarna av Nordic tech house, kommer att som influencer, mamma, entreprenör och investerare öka medvetenhet om stamceller och familjesparande av stamceller.

– Jag ser det som ett privilegium att arbeta tillsammans med Sveriges ledande stamcellsbolag och använda mina kanaler för att informera kvinnor om möjligheten att spara sitt barns stamceller från födelsen, säger Isabella Löwengrip, medgrundare och delägare in Nordic tech house i en kommentar.

Avtalet innebär att 2 miljoner kronor kommer att betalas ut i Nextcell-aktier, som förmedlas till Nordic tech house halvårsvis i efterskott till genomsnittsvärderingen av slutkursen för Nextcells aktie under de 10 börsdagarna före den 13:e mars 2018. Nordic tech house förbinder sig i en lock-up klausul att inte avyttra aktierna under avtalstiden.

– Jag når ut till 400 000 småbarnsföräldrar i veckan så jag vet att det finns många föräldrar som vill maximera möjligheterna att ge sina barn en god hälsa livet ut. Detta är varför jag har valt att investera i NXTCL och Cellaviva, fortsätter Isabella Löwengrip.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.06